Fleksibel pris (også kjent som dynamisk pris) betyr at leieprisen på eiendommen din varierer slik at den gjenspeiler den nåværende markedsverdien. Vi beregner denne verdien basert på en kombinasjon av historiske data, internettsøk, markeds- og konkurrentdata, analyser og kunstig intelligens (AI). Prisen settes deretter automatisk, men faller aldri mer enn det maksimale beløpet du som huseier har bestemt (vanligvis 25%).
Et lite eksempel: I år (2019) ble det kjent at Zandvoort skal være vert for Formel 1 Grand Prix i 2020. Etterspørselen etter utleieboliger i Zandvoort-området for den helgen økte, og dette ble med en gang reflektert i prisene på eiendommene til våre huseiere (etter deres godkjennelse, så klart).
Selv om det ikke har vært en nederlandsk Grand Prix på flere tiår, trenger vi ikke å gjette markedsverdien på eiendommene våre under Formel 1-helgen. Internettsøk, dataanalyse og AI identifiserer den optimale prissettingen, slik at gjester tiltrekkes samtidig som eierinntektene maksimeres.
Tilsvarende, hvis etterspørselen skulle dale, kanskje enda mer enn de vanlige sesongsvingningene, vil våre algoritmer automatisk senke prisen på eiendommen din for å gi deg de beste mulighetene for å leie ut. Som sagt, senker vi aldri prisen mer enn vi og huseier er enige om.
Med et ord; Ja. Huseiere hos vår danske partner, XX, har sett inntektene deres øke i gjennomsnitt 15%, og enkelte har hatt inntektsøkning på over 50% etter å ha sagt ja til fleksibel pris. Av samme grunn har store reisebyråer, flyselskaper, teatre og andre kundefokuserte sektorer brukt fleksibel pris.
Vi ønsker å anvende den enorme mengden markedsdata vi har tilgjengelig til å hjelpe oss med å bestemme riktig pris for en eiendom når som helst. Slik at du (og vi) alltid får mest mulig ut av eiendommen din. Slik kan vi sette en pris som per definisjon er konkurransedyktig for våre gjester og gir dem flere muligheter, enten de prioriterer å reise i høysesongen eller leter etter et bra tilbud.
Når du velger fleksibel pris vil eiendommen kobles automatisk til vårt fleksible prissystem.
Prisfall viser en pris sammenlignet med den høyeste prisen samme eiendom har hatt i løpet av en tre måneders periode rundt den valgte ankomstdagen (to måneder før og en måned etter).
Det mener vi. Det lar gjester som har mulighet til å være fleksible i reiseplanene sine ta et mer informert valg, og lar dem veie prisen opp mot foretrukne reisedatoer.
Prisfall har lenge vært den vanlige praksisen blant reisebyråer på nettet. Det er også kontrollert og godkjent av den Nederlandske Komiteen for Reklamekodeks ('Stichting Reclame Code').
På kort sikt vil ikke prisfall ha en innvirkning på leieinntektene dine, da prisene for bestillinger allerede er avtalt på forhånd.
På lang sikt er vi sikre på at prisfall vil øke inntektene dine. Siden vi innførte prisfall har vi sett en betydelig økning i konverteringsratene (folk som fullfører en bestilling etter å ha sett på en eiendom på nettet). Prisfall har vist seg å være spesielt effektivt for å øke antall bestillinger i og rundt lavsesongen.
De fleste av eiendommene våre har allerede blitt presentert med prisfall på XXX, og det er ingenting som tyder på at dette på noen måte påvirker den type gjester vi tiltrekker oss.
Som med all handel, er rabatter bare et verktøy for å overbevise folk om å leie eiendommen din ved å tilby dem en pris de ønsker å gi.
Som huseier kan du når som helst sette i gang to typer rabatter: 1) Siste-øyeblikksrabatt. Denne kan settes til å slås på automatisk dersom eiendommen din ikke har blitt leid ut innen et bestemt antall dager før ankomstdagen. 2) En rabatt for en bestemt periode, for eksempel for lavsesongen.
Førsteinntrykket har den største innvirkningen på gjestene våre. Ved å vise alle ekstra kostnader, for eksempel for sengetøy eller kjæledyr, som en del av leieprisen blir det ingen ubehagelige overraskelser senere.
Vår erfaring viser at det alltid blir dårlig mottatt når man ber gjester om ekstra betaling, særlig etter ankomst til hytta. Gjesten føler at vi ikke har vært ærlige med dem, og den dårlige stemningen gjenspeiles i anmeldelsene deres på nettstedet vårt og sosiale medier.
Ved å la XX ta med alle ekstra kostnader i leieprisen, blir det ingen misforståelser. Det betyr ingen uenigheter, og gjestene dine fokuserer i stedet på det positive: din vakre hytte!
Fra analyser av søkeresultater på nettet kan vi tydelig se at hvis folk får valget mellom to lignende eiendommer og den ene ber om et innskudd og den andre ikke, velger folk vanligvis eiendommen uten innskudd.
Dataene våre viser også at eiendommer uten krav om innskudd har gjennomsnittlig 8% større sjanse for å bli leid ut, med utsving på opptil 40% over eiendommer som ber om innskudd. Gjestene våre kunne derfor ikke gitt oss tydeligere beskjed.